Ampliar
• Llista d'Inscrits >
• Horaris >
• Classificacions >
• Normativa Hans >
• Circuit >
• Fotos >
• Web Oficial >
19-04-09

El passat cap de setmana es disputà, a Lleida, amb un centenar d’equips, la segona cita puntuable per als campionats de Catalunya i Espanya d’Autocròs, sota l’organització de l’Escuderia Lleida. Després de dues jornades de competició les victòries finals se les adjudicaren Marc Barcons (1600), Joan Salichs (2000) i Salvador Fugardo (4x4) entre els Turismes, i Jordi Casas en monoplaces. En Turismes de 1600 c.c. excel·lents actuacions Joel Guerrero (Peugeot 205), Marc Barcons (Citroën Saxo), Joaquim González (Citroën Saxo), Vicente De la Torre (Peugeot 205) i Joan Soldevila (Citroën Saxo), que arrasaren als entrenaments, les classificatòries, i la final B. Barcons, Soldevila i González encapçalaren la classificació durant tota la cursa, essent Marc el vencedor amb una avantatge considerable sobre González, al perdre la posició Soldevila, tercer.

Tant a Catalunya com a Espanya Joan Salichs i el seu Seat Ibiza estan a un nivell insuperable per als seus rivals en Turismes de 2000 c.c. Joan s’adjudicà els entrenaments i una de les mànegues prèvies. A la primera volta de la final tingué lloc una impressionant virolla de l’Opel de Xavier Crespi, a més del toc d’alguns pilots a final de recta, el qual va provocar que bolquessin diversos vehicles, entre ells el Seat Ibiza de Munné. Després d’això diversos punts del circuit van quedar marcats amb bandera groga i amb impossibilitat d’avançament. Salichs va saber aguantar la posició en aquests llocs i aprofità per atacar en els que es podia, el qual li va servir per alçar-se amb la victòria final. A continuació es classificaren Jordi Nualart (Opel Astra) que realitza una bona remuntada per recuperar el temps perdut a les primeres voltes, Josep Prims i Ramon Oliver.

En la DI, Turismes de 4x4, Salvador Fugardo (Peugeot 306) fou el millor dels pilots de casa, cosa que va demostrar ja als entrenaments i a les classificatòries. Les primeres voltes de la final les dominà David Fugardo (Peugeot 205), però Salvador i Antoni Garcia (Nissan 350 Z) l’avançaren i s’allunyaren immersos en una lluita entre ells. Al final la victòria va ser per a Salvador, essent segon Antoni i tercer David.

Com sempre, la categoria que més quantitat de pilots aportà va ser la Car Cros, amb 42 participants. El primer als entrenaments fou Jordi Puigvert (Demon Car), que guanyà una de les mànegues classificatòries; l’altra fou per a Jordi Casas, amb idèntic monoplaça. Un dels pilots més actius en aquesta cursa fou Lucena (Semog), que dominà als pilots més qualificats com Casas, Puigvert, Santi Montalbán o Nani Roma. Això fou durant les vuit primeres voltes de la final, ja que en les últimes serien Casas i Puigvert qui imposarien el seu ritme. Al final la victòria va ser per a Casas, seguit de Puigvert, Montalbán i Roma; tots ells entraren a meta molts seguits després d’una cursa brillant.

2009©offroad.cat