• Llista d'inscrits >
• Classificacions Cursa >
• Fotos >
• Web Oficial>
14-12-08

Un any mes, i ja son nou, es disputà la prestigiosa cursa de terra portada per Escuderia Lleida amb la presencia de 28 equips que ajuntaren 73 pilots de diferents contrades i especialitats del motor. El circuit que el deixaren amb perfectes condicions, quedà mol embarrat per la copiosa pluja caiguda la nit del diumenge, cosa que va provocar la anulació del “Warm up” i el retard de mitja hora en la sortida de les 4 hores disputada en una gèlida matinal.

Els entrenaments deixaren a diferents Opel en primeres posicions, el Astra dels germans Cànovas, el Kadett de Agustina i Barcons i el Corsa de Costa-Belmonte, dominaren la sessió davant de Baradat-González (Kadett), Oliver-Soler (Ibiza), Serrat-Jiménez (106), Nualart-Collelldevall (Astra) i els que a la fi serien els guanyadors Jesús Molas i Josep Prims amb un Volkswagen Golf GTI.

Sense incidents a la primera volta, el “Safety Car” abandonà la pista amb els cotxes col·locats en una sola fila, per seguretat. Els primers líders foren els germans Cànovas que aguantaren la primera hora fins que els cargols de la roda se li trencaren per dos cops i tingueren que retirar-se. El segon lloc era per Agustina-Barcons en la primera part i la resta per Baradat-González, encara que la primera hora era marcada per la avantatge de Serrat-Jimenez aguantant a la mateixa volta a Vinyes-Caminal-Busquets (106), Oliver-Soler, Cànovas, Baradat-González, Garray-Gutierrez-Guerrero i Molas-Prims.

La lluita per el primer lloc entre Serrat-Jimenez i Molas-Prims en la segona hora fou constant, deixant enrederit al equip d'Alguaire Baradat-González per problemes amb el capó del motor, esmentar que aquest fou canviat a la nit al trencar-se en entrenaments. El equip de Vinyes Dabat abandonà en aquesta hora.

Camí de les tres hores, la suspensió del Peugeot 106 de Serrat-Jiménez va cedir i perderen tota opció a guanyar, com l'any passat, encara que seguiren donant la talla per fer bona la avantatge en la seva categoria de 1600 c.c. Els que entraren en el grup per lluitar per la victòria foren, Roselló-Selles (Opel Kadett), Garray-Gutierrez-Guerrero (VW), Vinyes-Masllorens-Martinez (Ibiza) i Agustina-Barcons, després de reparar el Kadett.

La darrera hora fou nefasta per alguns equips que aspiraven a podi, primer fou Roselló-Selles seguit de Agustina-Barcons o Duró-Angrill-Guiral-Espuñes per finalitzar amb Nualart-Collelldevall, tots tingueren que plegar de competir per averies mecàniques. Així que la cursa serà recordada per la sisena posició del Golf pilotat per Ros-Piña-Tort amb les mateixes voltes que els guanyadors de la Classe petita fins a 1600 c.c. format per Serrat i Jiménez; l'equip de la Escuderia Garrotxa format per noies, Reyes-Font-Brugulat-Rodriguez també tindran el seu record amb un quart lloc impensable unes hores abans. El tercer lloc en el podi fou per l'equip Baradat-Jimenez que no pogueren atrapar el Ibiza Intercar 2 format per la andorrana Amàlia Vinyes i els olotins Josep Masllorens i Àngel Martinez. Com a guanyadors tenim a Josep Prims que aconsegueix la seva primera victòria i Jesús Molas que junt a Presseguer i Serrat son els que més victòries aporten a aquesta cursa, tres, i anecdòticament els tres pilotaren junts el 2002 que guanyaren amb un Golf similar al de aquesta edició.