Ampliar
• Llista d'Inscrits >
• Classificacions Cursa >
• Classificació Final Campionat >
• Fotos >
• Web Oficial >
21-09-08

En el complex de Motorland Aragon s'ha disputat el setè meeting del Campionat d'Espanya d’Autocròs organitzat per Motorland i l'Automovil Club Circuito Guadalope. Aquesta era l'última prova del Campionat i donada la igualtat dels participants havien de decidir-se els pòdiums absoluts dels diferents Campionats i Copes d'Espanya d’Autocròs.

En Divisió 1, Manel Fugardo va dominar els entrenaments amb un temps de 58.651, Salvador Fugardo va ser segon i tercer Antonio García. La primera mànega se la va adjudicar Salvador Fugardo, Antonio García va ser segon i Jesús Ma Llorente tercer. En la segona mànega Salvador Fugardo va ser el més ràpid i va ocupar la primera plaça, Antonio García va ser segon i José Ma. Llorente tercer. En la finalíssima i a pesar d'una espectacular sortida d'Antonio García que el col•locava primer, finalment la victòria va ser per a Salvador Fugardo -Esc. Mollerussa/Peugeot 306 T-16-, la segona plaça va ser per a José Ma Llorente –Esc. Arceniaga/Peugeot 206 T-16- i la tercera per a Antonio García –Esc. Mollerussa/Nissan 350-Z T-16-. Així les coses la Copa d'Espanya de la Divisió 1 se l'ha adjudicat Salvador Fugardo, segon ha sigut el seu germà Manel Fugardo i tercer Antonio García.

Pel que fa a la Divisió 2, un rapidíssim Miguel A. Verge s'imposava en els entrenaments amb un temps de 59,761, Joan Salichs va ser segon i Josep Munne tercer. La primera Mànega va estar dominada per Joan Salichs, seguit de Josep Munne i Jesús Molas, i en la segona mànega va tenir la mateixa sort, essent Salichs primer, Munne segon i Molas tercer. En la Final A Joan Salichs –Esc. Lleida/Seat Ibiza- va obtindre la victòria, segon es va situar Josep Munne –Esc. Lleida/Seat Ibiza- i tercer Xevi Crespi –Esc. Lleida/Opel Corsa-. D'aquesta manera la Copa d'Espanya de la Divisió 2 l'ha guanyat Joan Salichs, segon ha sigut Josep Prims i tercer Jesús Molas, formant part els tres de l'Escuderia Lleida.

En la Divisió 2-A, els entrenaments van ser per a Marc Barcons amb un temps d'1:00,818, segon va ser Carlos Arcos i tercer Joan Serrat. La primera classificatòria se la va adjudicar Marc Barcons, segon va ser Vicente de la Torre i tercer Carlos Arcos. La segona classificatòria va ser també per a Marc Barcons, segon Vicente de la Torre i tercer Xevi Crespi. En la Final A va obtenir la victòria Marc Barcons –Esc. La Garrotxa/Citroën Saxo- per davant de Vicente de la Torre –Esc. Lleida/Peugeot 205- i Samuel Orguenero –Esc. Talevera/Renault Clio- que va ser tercer. Vistos els resultats d'aquesta prova, la Copa d'Espanya de la Divisió 2-A, ha sigut pel pilot d'Escuderia La Garrotxa Marc Barcons, i la segona i tercera plaça per als pilots d'Escuderia Lleida Joan Serrat i David Boltà respectivament.

Finalment, en la categoria Car Cros es va demostrar novament la igualtat existent que es fa patent cada cursa i que a l'espera dels resultats d'aquesta prova, cinc eren els pilots que podien aconseguir el Títol Nacional. El pilot de l'Escuderia Lleida i Campió de l'any anterior, Marc Batlle, realitzava el millor crono dels entrenaments amb un temps de 53,491, segon i tercer van ser els pilots de l'equip Autopassion Jordi Puigvert i Sergio Ortega respectivament. Ja en les classificatòries, la primera mànega va ser per a Marc Batlle seguit de Jordi Puigvert i Sergio Ortega, i en la segona mànega es va imposar Jordi Puigvert seguit del seu company Sergio Ortega i la tercera plaça va ser per a Joan E. De Maria. En la Final B o repesca Marc Roma va ser primer, Luis C. Fuste segon i Iker Lujambio tercer. En la finalíssima havia de decidir-se la prova i el Títol Nacional, del qual s'havia quedat sense opcions el pilot de l'Escuderia Lleida Santi Montalbán a causa d'un problema mecànic. La sortida va ser explosiva per part dels pilots d'Autopassion Sergio Ortega i Jordi Puigvert i dels pilots de l'Escuderia Lleida Joan E. De María i Marc Batlle, que van encapçalar les primeres places durant les primeres voltes. Finalment la primera posició va ser per a Sergio Ortega -Autopasion/Demon Car-, segon va ser Jordi Puigvert -Autopasion/Demon Car- i tercer Joan E. De María –Esc. Lleida/Speed Car-. D'aquesta manera els resultats finals del Campionat d'Espanya de Car Cros no han pogut ser més ajustats, Sergio Ortega i Jordi Puigvert han quedat empatats a 68 punts, essent primer Ortega per haver sumat més primeres posicions i la tercera plaça ha estat per a Joan E. De Maria amb 66 punts.

2008©offroad.cat