Ampliar
• Llista d'Inscrits >
• Classifiacions >
• Fotos 2007 >
• Web Oficial >
18-05-08

La segona prova puntuable pel Campionat d'Espanya d'Autocròs s'ha disputat finalment durant els dies 17 i 18 de maig al Circuit de Lleida, després de l'ajornament de la setmana anterior a causa de les intenses pluges que van deixar impracticable el circuit de la capital Ilerdense i que en esta ocasió estava en perfectes condicions.

Dels més de 110 inscrits que hi havia inicialment la setmana anterior, finalment uns 90 equips van ser els que es van donar cita en la prova, provinents de 12 Comunitats Autònomes.

En els entrenaments oficials van aconseguir la pole-position els pilots següents:
En Divisió 1, el pilot d'Escuderia Mollerussa, Salvador Fugardo amb un Peugeot 306 va marcar un temps de 48.59, el millor de 6 participants.
En la Divisió 2, amb 19 participants, el millor va ser Jesús Molas, de l'Escuderia Lleida, amb un Seat Ibiza que va aconseguir la marca de 49.86
En Divisió 2, el pilot de l'Escuderia Garrotxa, Marc Barcons amb un Citroën Saxo va aconseguir el temps més ràpid: 48.70 dels 15 equips.
En la Divisió car-Cròs el pilot de l'Escuderia Lleida, Santi Montalban, amb un Demon Car va aconseguir amb un temps de 44.14, la pole-position dels 47 concursants.

En les primeres Mànegues Classificatòries de dissabte, els pilots guanyadors de les pole-position van fer valer la seva preferent posició per a emportar-se les mànegues.
Es disputa una sola sèrie en Divisió 1 que s’endurà el pilot de l'Escuderia Mollerussa, Salvador Fugardo en una ajustada carrera.
En Divisió 2, Jesús Molas, de l'Escuderia Lleida, guanyaria una ajustada primera sèrie, m’entres que la segona va ser igualadíssima, guanyant-la finalment, el pilot de l'Escuderia La Garrotxa, Julian Rey.
En la Divisió 2-A es van disputar dos sèries, la primera en què Marc Barcons de l'Escuderia La Garrotxa, va guanyar de forma còmoda, i la segona més disputada que es va ser guanyada pel pilot de l'Escuderia CAVA, Joaquim Gonzalez.
Quatre sèries es disputaran de la Divisió Car Cròs, la de més participació de totes les categories. Dos guanyades pels pilots de l'Escuderia Lleida, la més ràpida de totes, Santi Montalbán, i l'altra Jordi Casas, vigent guanyador de l'anterior edició del Campionat. El pilot Jordi Puigvert, del també equip lleidatà Autopassión guanyaria la tercera de les sèries. La quarta i ultima de les sèries la va guanyar el pilot Sergio Bello, de l'escuderia gallega, Autocròs Arteixo.


Ja en la jornada dominical es van disputar les segones mànegues classificatòries, Finals B i Finals A.

En la Divisió 1, amb els potents Turismes i prototips superiors al 2000 cc , es va alçar amb la victòria en la segona mànega, el pilot castellà-lleonés, Jesús M. Llorente, de l'Escuderia Arceniaga, amb el seu Peugeot 206 T-16.
Ja en la Final, Salvador Fugardo i el seu germà Manel, ambdós de l'Escuderia Mollerussa van alliberar una lluita des del principi, distanciant-se de l’avanç citat Jesús M. Llorente, els tres pilotant Peugeot, al llarg de deu voltes.

En Turismes fins al 2000 cc, la coneguda com a Divisió 2, van dominar les segones sèries els pilots de l'Escuderia Lleida, Josep Prims als comandaments d'un Opel Corsa, i Josep Munné amb un Seat Eivissa, la qual cosa els va portar a classificar-se per a la final. Després de realitzar-se una repesca, els dos millors es classificarien, acabant de confeccionar amb un total de 12 cotxes, la graella final.
A la final hi va haver-hi doblet de l'Escuderia Lleida, amb un Josep Prims incontestable que va acabar imposant-se clarament al seu company d’Escuderia Jesús Molas, que al seu torn va batre en un dur i estret final, al pilot castellà-lleonés, de l'Escuderia Zamora, Juan Carlos Escribano, als comandaments d'un Seat Ibiza.

En Divisió 2-A en la que corren els Turismes menors a 1600 cc, les segones mànegues classificatòries se les van tornar a portar els guanyadors de la jornada anterior, el pilot de l'Escuderia La Garrotxa, Marc Barcons i el pilot de l’Escuderia CAVA, Joaquim González ambdós amb Citroën Saxo el que els va col•locar en primera línia de sortida de la final.
Els pronòstics es van complir a la Final. Els millors en els entrenaments i mànegues classificatòries van imposar la seva llei. El pilot Marc Barcons, es va imposar per només 2 seg. a, Joaquim Gonzalez i Albert Sirvent, ambdós companys de l’Escuderia CAVA, que van quedar segon i tercer respectivament.

En la categoria de major inscripció, amb 47 equips participants, la Divisió Car Cròs, van repetir victòria com el dia anterior, muntant Demon Car, Santi Montalban, de l'Escuderia Lleida i Jordi Puigvert d'Autopasion. També va repetir primer lloc el gallec Sergio Bello, de l'Autocròs Arteixo, amb Speed Car. El corredor basc Oscar Irazu, de l'Automòbil Club Mirandés, amb un Tenroj, es va portar l'última de les sèries. 12 pilots van accedir directament a la Final A, més tres pilots que van accedir a la final per mitjà de la carrera de repesca, que completaria la graella definitiva, quedant en quinze els concursants que es van disputar el triomf final.
Gran victòria del gallec Sergio Bello, que muntant un Speed Car, es va separar ja en la primera volta, deixant distanciats als seus perseguidors, Santi Montalban i Marc Batlle, ambdós pilots de l'Escuderia Lleida, que es van dedicar a pugnar per la segona i meritòria plaça, quart va ser Jordi Casas també d'Escuderia Lleida i cinquè el pilot de l'equip Autopacion, Jordi Puigvert.

2008©offroad.cat